close
During an Interview -- Talking About Oneself 面試——談論自己

人事經理:Tell me a little about yourself.
          (告訴我一些關於妳自己的事。)

面試人員:Originally, I'm from Los Angeles.
          (我來自洛杉磯。)

人事經理:What brought you to the East Coast?
         (妳為什麼會到東岸來呢?)

面試人員:I came to New York to attend school -- college.
       (我來紐約是為了讀書──上大學。)

人事經理:And I've come to love it so much that I've decided to stay and find work.
     (因為我深深地愛上了紐約,所以決定留下來找工作。)

人事經理:What work experience do you have?
       (妳有什麼工作經驗?)

面試人員:I worked as an intern for a small newspaper.
       (我在一家小報社實習過,)

面試人員:And my primary responsibilities were to sell newspaper advertisements to businesses.
       (主要的工作是向商家推銷報紙的廣告。)

人事經理:And what did that experience teach you?
       (妳從那次經驗中學到什麼?)

面試人員:I learned that I really enjoy sales,
       (我發現我真的很喜歡做業務,)

面試人員:and I want to pursue a career in sales and marketing.
       (並且想往專業的業務和行銷領域發展。)

人事經理:How would your former employer describe you?
       (妳之前的老闆會怎麼形容妳?)

面試人員:He told me that my sales skills were an asset to the company.
       (他說我的銷售技巧對公司很有助益。)

面試人員:And he thanked me for my loyalty.
       (而且他也很感謝我的忠誠。)

人事經理:You seem very mature for your age.
       (以妳的年紀來說,妳似乎相當的成熟。)

人事經理:And I see from your resume that you are very goal-oriented.
       (而且從妳的履歷表看得出來,妳很會做目標規劃。)

面試人員:Thank you. I believe I've learned these things from my parents.
       (謝謝你。我想這些都是從我爸媽那裡學來的。)

面試人員:They're my role models.
       (他們是我的模範。)

面試人員:However, I know I have a lot to learn.
       (但是,我知道我還有很多地方要學習。)
arrow
arrow
    全站熱搜

    bluestarnini 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()